آموزه هایی در رابطه با گلها و گیاهان

در این جا می خواهیم شما را به آرامش گلها و گیاهان نزدیک کنیم.

آموزه هایی در رابطه با گلها و گیاهان

در این جا می خواهیم شما را به آرامش گلها و گیاهان نزدیک کنیم.

نماد گیاهان مختلف

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ق.ظ

بسته به پشینه‌ی ادبیات، تاریخ و سرگذشت مردم هر سرزمین معنا و مفهوم گل‌ها و گیاهان نیز می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال در کشور هند، گیاهان اهمیت زیادی در مراسم‌های مذهبی‌ دارند. در ژاپن زبان خاصی برای گل‌ و گیاهان وجود دارد و از آن‌ها برای انتقال پیام و احساسات بین افراد استفاده‌ی زیادی می‌شود. در آمریکا شبدرچهاربرگ نماد خوش‌شانسی است و در کشور کره جنوبی از بامبو برای دورکردن ارواح استفاده می‌شود.

به طور کلی گیاهان سبز نماد طبیعت و تولد دوباره هستند. عده‌ای معتقدند که رنگ سبز گیاهان مستقیما با چاکرای قلب در ارتباط است؛ به همین دلیل است که وقتی که به طبیعت می‌رویم حال و هوایمان عوض می‌شود. عده‌ای از مردم نیز متعقدند که اگر می‌خواهید به آرزوهای خود مثل عشق و خوشبختی برسید، گیاهان خاصی را بیرون یا داخل منزل‌تان بکارید. اگر نام گیاهان و شکل آنها را هنوز به خوبی نمیشناسید به صفحه انواع گلهای اپارتمانی و روش نگهداری انها مراجعه کنید.

با دانستن معنا و سمبل هرگیاه متوجه می‌شوید که ارزش‌های مهم برای شما چه چیزهایی هستند و از این به‌ بعد می‌توانید گیاهانی را بخرید که نشان‌‌دهنده‌ی ارزش‌ها و احساسات مورد علاقه‌تان را است. همچنین با دانستن معنی گیاهان می‌توانید برای خرید هدیه متناسب با موقعیت، هوشمندانه‌ و دقیق‌ترعمل کنید و پیامی را که دوست‌دارید به طرف مقابل‌تان برسانید.

مطلب مرتبط: معنا و مفهوم هر گل طبیعی چیست؟

تاریخچه‌ی نمادها در گیاهان

طبق اطلاعاتی که در کتاب‌های ادبی، آثار هنری و فرهنگ عامه‌ی مردم وجود دارد،‌ نشانه‌ها و سمبل در گیاهان از زمان یونان باستان وجود داشته‌است. این نماد‌ها در قرون وسطی و رنسانس و حتی در نمایش‌نامه‌های شکسپیر هم وجود‌ داشته تا به فرهنگ مدرن امروزی‌مان رسیده‌است.

در دوران ویکتوریا گفتن احساسات عاشقانه با صدای بلند ممنوع بود، به همین دلیل مردم از گل‌ و گیاهان به عنوان پیام‌آوران مخفی استفاده می‌کردند. بعد از انتشار فرهنگ لغت زبان گل‌ها توسط جوزف هم-پورتسگال در سال ۱۸۰۹، توجه به نماد گل‌ها و گیاهان بیش‌تر شد و افراد بیش‌تری به صورت علمی‌ و دقیق‌تر به مطالعه‌ی آن پرداختند.

معنی و نماد گیاهان

در این قسمت نماد و سمبل گیاهان را معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که هر گیاه چه احساس و فکری را نشان می‌دهد. می‌توانید با سمبل گیاهان مورد علاقه‌تان آشنا شوید و با خواندن نماد‌های گیاهان دیگر، گیاهان جدیدی را برای منزل‌تان انتخاب کنید که با عقاید و علاقه‌مندی‌های شما هماهنگی دارد.

گیاه هوازی (تیلاندسیا)

گیاه هوازی تیلاندسیا
  • آزادی و خلاقیت
  • مناسب برای: کسانی که تغییر را دوست دارند و یا در جای کوچکی زندگی می‌کنند

این گیاه نماد آزادی و خلاقیت است. این گیاهان ریشه نداشته و به خاک هم نیازی ندارند. به همین دلیل نماد آزادی هستند و تقریبا هرجایی که دوست‌دارند می‌توانند زندگی کنند.

تیلاندسیا برای کسی مناسب است که تغییر را دوست دارد یا درمحیطی کوچک زندگی می‌کند و جای زیادی برای نگهداری گیاهان ندارد، اما ظاهر کوچک این گیاه جالب را دست کم نگیرید. تیلاندسیا می‌تواند با شکل و رنگ خاص خودش حس تازه‌ای به منزل‌تان بدهد.

بونسای

نماد بنسای
  • هماهنگی، خرد و دانش
  • مناسب برای: کسانی که به دنبال ایجاد تعادل بیشتر در زندگیشان هستند

بونسای‌ها درختان مینیاتوری زیبایی هستند که در طول سال‌ها و با ذوق و هنر خاص به این شکل درآمده‌اند و می‌توانند انرژی مثبت و حس آرامش‌ را به افراد هدیه بدهند.

بونسای سمبل هماهنگی بین انسان، طبیعت و روح و نماد خرد و آرامش است. درختچه‌های بونسای برای افرادی مناسب است که به دنبال ایجاد تعادل بیش‌تر در زندگی‌شان هستند.

اسپاتی فیلوم

نماد اسپاتی فیلوم
  • آرامش و همدردی
  • مناسب برای: کسانیکه به تازگی یکی از عزیزانشان را از دست داده‌اند.

این گیاه با گل‌های سفیدش نماد آرامش و هم‌دردی است.  اسپاتی فیلوم برای افرادی مناسب است که به تازگی عزیزشان را از دست داده‌ یا ضرر مالی را تجربه کرده‌اند و نیاز به هم‌دردی دارند.

ساکولنت‌ها

نماد ساکولنت
  • وفاداری و طول عمر
  • مناسب برای: کسانی که مورد اعتماد شما هستند و در سختی‌ها کنار شما هستند

ساکولنت‌ها گیاهان مقاوم و ماندگاری هستند که نماد وفاداری و طول عمرند. این گیاهان را به فرد مورد اعتماد زندگی‌تان و کسی که همیشه در سختی‌ها کنارتان بوده، هدیه بدهید.

مطلب مرتبط: آشنایی با انواع ساکولنت‌ها، روش نگهداری و روش تکثیر

درخت پول

نماد درخت پول
  • ثروت و خوش‌شانسی
  • مناسب برای: کسانی که می‌خواهند به تازگی شغل جدیدی را شروع کنند

این گیاه زیبا نماد ثروت و خوش‌شانسی است. درخت پول هدیه‌ای مناسب برای کسانی است که شغل جدیدی را به تازگی شروع کرده‌اند.

بامبو

نماد بامبو
  • خوش‌شانسی و طول عمر
  • مناسب برای: کسانی که قصد دارند مرحله‌ی جدیدی را در زندگیشان شروع کنند

این گیاهِ همیشه سبز نماد شکوه، ماندگاری، خوش‌شانسی و طول عمر است. بامبوی زیبا و جذاب را به کسی هدیه دهید که قصد دارد مرحله‌ی جدیدی را در زندگی‌اش شروع کند.

پتوس

نماد پتوس
  • پشتکار و ماندگاری
  • مناسب برای: کسانی که در حال دنبال کردن اهداف و آرزوهایشان هستند.

این گیاه زیبا نماد پشتکار و ماندگاری طولانی‌مدت است. پتوس را به کسی هدیه دهید که در حال دنبال‌کردن اهداف و آرزوهایش است. اگر گلدان پتوس را به صورت آویزاستفاده کنید، سمبل پیشرفت و فتح قله‌های جدید است.

فیلودندرون

نماد گیاه فیلودندرون
  • عشق به طبیعت و پیشرفت
  • مناسب برای: کسانی که درحال تجربه رشد و پیشرفت هسنتند

این گیاه با برگ‌های درشت و زیبایش نماد عشق به طبیعت و رشد و پیشرفت است. آن‌را می‌توانید به هرفردی هدیه بدهید که درحال تجربه‌ی رشد و پیشرفت در زندگی‌اش است؛ هم‌چنین یک هدیه‌ی خوب برای عاشقان طبیعت و علاقه‌مند به حفاظت از محیط زیست به حساب می‌آید.

کاکتوس‌ها

نماد کاکتوس
  • محافظت و تحمل شرایط سخت
  • مناسب برای: افراد مصمم، با اراده و کسانی که روزهای سختی را سپری می‌کنند.

کاکتوس‌ پیام‌آور محافظت و تحمل شرایط سخت‌ است و به دلیل این‌که آب را درخودش ذخیره می‌کنند نماد گنج پنهان‌ است. این گیاهان هدیه‌ی خوبی برای افراد مصمم و با اراده و افرادی هستند که در روز‌های سختی قراردارند.

برگ‌انجیری

نماد برگ انجیری
  • افتخار، احترام و طول عمر
  • مناسب برای: کسانی که پیشینه‌ی خانوادگی پر افتخاری دارند

گیاه برگ‌انجیری نماد افتخار، احترام و طول عمر است. این گیاه هدیه‌ای مناسب برای کسی است که پیشینه‌ی خانوادگی پرافتخاری دارد و به آن می‌بالد.

عنکبوتی یا گندمی

نماد گیاه عنکبوتی یا گندمی
  • زندگی و سلامتی
  • مناسب برای: کسانی که به تازگی از بیماری بهبود یافته‌اند

این گیاه نماد زندگی در لحظه و سلامتی است. گیاه گندمی را به کسی هدیه دهید که به تازگی از بیماری بهبود یافته است.

سانسوریا

نماد گیاه سانسوریا
  • پاکی و پشتکار
  • مناسب برای: کسانی که خلاق هستند و یا خانه‌ی جدید خریده‌اند چون باعث تصفیه هوا می‌شود

این گیاه مقاوم نماد پاکی و پشتکار زیاد است. سانسوریا کم‌آبی و دمای بالا را تحمل می‌کند پس آن را به افراد با پشتکار و مقاوم هدیه دهید

نکته: سانسوریا به علت قابلیت تصفیه کنندگی خود یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است.

فیکوس بنجامین

نماد فیکوس
  • صلح و فراوانی
  • مناسب برای: کسانی که به عنوان رهبر گروه می خواهند اعضا را متحد و به موفقیت برسانند

فیکوس نماد صلح، آرامش و فراوانی است. این گیاه برای کسانی مناسب است که رهبری پروژه‌ای را به عهده گرفته‌اند و می‌خواهند اتحاد میان اعضا را برقرار کنند و در پایان همگی به موفقیت برسند.

مطلب مرتبط: گیاهان مناسب برای محل کار

در ادامه نماد چند گیاه و گل معروف دیگر را می‌آوریم.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا با خود پیام محاظت، خوش‌شانسی، صداقت و خرد را دارد. این گیاه پرفایده خاصیت شفابخشی زیادی دارد پس می‌توانید این گیاه را به کسانی هدیه دهید که در حال بهبودی بعد از بیماری هستند.

آزالیا

این گیاه با گل‌های زیبایش نماد ظرافت، زنانگی، قدرت و زیبایی است. آزالیا یک هدیه‌ی مناسب برای زنان قوی و زیبای زندگی‌تان است. هم‌چنین می‌توانید آن را به عنوان یادآور دوباره‌ی زیبایی‌های درون و بیرون یک فرد هدیه بدهید.

ارکیده

این گیاه سمبل عشق و تحسین است و عطر آن نماد انسانی با ذات خوب است. سفارش ارکیده بهترین هدیه برای استاد یا فرد بزرگی است که از او در زندگی تان الهام گرفته‌اید.

بنفشه‌ی وحشی

این گیاه در اروپا نماد حافظه و تفکر است. می‌توانید آن را به معلم خود هدیه دهید.

خزه

خزه نماد خوش‌شانسی و پول است. می‌توانید آن را در تراریوم‌ و کوکداما استفاده کنید و به عزیزان‌تان هدیه دهید.

سرخس

سرخس نماد سلامتی، خوش شانسی و محافظت است. این بهترین هدیه برای کسی است که در حال مهاجرت و دورشدن از محل زندگی‌اش است.

کالانکوئه

این گیاه نماد عشق بی‌نهایت و پشتکار است. آن را به کسی هدیه دهید که عشق‌ش در قلب‌تان ماندگار است.

گیاه حشره‌خوار

این گیاه جالب نماد قدرت و شجاعت است و برای کسی مناسب است که کمی عجیب غریب یا ماجراجو است.

لاله

گیاه لاله نماد عشق بی‌قید و شرط و شادی است. گلدان لاله را در ابتدای فصل بهار در اتاق پذیرایی یا منزل‌تان بگذارید تا با گل‌های چشم‌نوازش زیبایی خانه‌تان را چندبرابر کند. این گل هدیه‌ی خوبی برای عزیزان‌تان برای نشان دادن عشق و محبت‌تان است.

نظرات (۱)

  • تبلیغات رایگان
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی