آموزه هایی در رابطه با گلها و گیاهان

در این جا می خواهیم شما را به آرامش گلها و گیاهان نزدیک کنیم.

آموزه هایی در رابطه با گلها و گیاهان

در این جا می خواهیم شما را به آرامش گلها و گیاهان نزدیک کنیم.

شناخت گل انمون و مصارف آن

دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶ ب.ظ

آیا با گل زیبای آنمون آشنایی دارید؟ آیا تا کنون از این گل زیبا خریداری کرده اید؟ درصورت تمایل میتوانید این گل زیبا را از گل فروشی آنلاین گل‌سِتان خریداری نمایید. از گل آنمون میتوان به عنوان یکی از گل‌های بسیار زیبا یاد کرد. شاید جالب باشد بدانید که نام این گل زیبا یک کلمه یونانیست و معنای آن دختر باد است. همچنین این گل دوست داشتنی مصارف بسیار مختلفی دارد که در ادامه شما را با اطلاعات جالب در مورد این گل و همچنین برخی از مصارف آن آشنا خواهیم کرد.

گل آنمون Anemone

گل آنمون در کنار زیبایی خاصی که دارد درعین حال نمادی از موضوعات مختلف، در فرهنگ‌های مختلف است که ما در این مطلب به معرفی گل آنمون یا همان آلاله پُر پَر میپردازیم.
این گل زیبا رنگ‌های مختلفی مثل قرمز، سفید، صورتی، زرد و بنفش دارد، پس اگر عاشق نگهداری از گل‌هایی با رنگ‌های خاص هستید، آنمون را امتحان کنید!  و روح تازه ای به باغچه و منزل خود ببخشید. گل آنمون ظاهر پیچیده‌ای ندارد و شبیه یک گل آفتابگردان کوچک است.
اگر قصد خرید دسته گلی زیبا و چشمگیر دارید فراموش نکنید که از گل آنمون هم در آن استفاده کنید.
به دلیل شباهت زیادی که گل آنمون به گل آلاله دارد، بسیاری این دو گل را با هم اشتباه می‌گیرند.

همانطور که گفته شد آنمون نماد موضاعات مختلفی است، بعضی‌ها آنمون را نمادی برای مقاومت در برابر بیماری‌ها و گروهی دیگر با تفاوت بسیار، آن را نشانی برای ابتلا به بیماری می‌دانند! اما به طور کلی آنمون نماد مقاومت، هیجان، رویا و آغاز بهار است. تقریبا 120 نوع گل مختلف در دسته آنمون قرار می‌گیرند؛ که با کمی ارفاق می‌توانیم همه را آنمون صدا کنیم.
آنمون یک گیاه چندساله و متعلق به اروپا، آمریکای شمالی و ژاپن است. گلبرگ‌های زیبای آنمون در شب بسته شده و مجددا در روز باز می‌شوند.

آنمون، یک کلمه یونانی به معنی "دختر باد" است. این نام ترکیبی از کلمات یونانی آنموس به معنی باد، و سافیکسون به معنی دختر است. این نام به دلیل داستان‌های اسطوره‌ای که درباره این گل بیان شده به این گل داده شده است. ماجرا به خدایان یونان باستان بر می‌گردد. گفته شده که آفرودیت ( خدای عشق )، آدونیس را به عنوان همدم خود برای سال‌های طولانی در کنار خود نگه داشته است. وقتی سایر خدایان آفرودیت را کشتند، آدونیس در مزار همسرش گریست و از اشک‌های او، این گل‌های زیبای "آنمون" رشد کردند.

شما می‌توانید اطلاعاتد بیشتری را در زمینه گل آنمون در مقاله معرفی گل آنمون و نماد آن همراه با تاریخچه مشاهده نمایید.

 

نماد گل آنمون

رنگ‌های متفاوت آنمون هر کدام معنی خاص خود را دارند. گل آنمون قرمز و صورتی نماد یک رابطه از دست رفته و یا فوت شدن معشوق است. رنگ سفید هم تداعی کننده فوت و مرگ است، به همین دلیل در آسیا بیشتر از گل‌های سفید رنگ برای مراسم ترحیم استفاده می‌شود. بنفش و آبی هم نمادی برای جلوگیری از حضور شیطان هستند! البته، این‌ها همگی قرارهایی نانوشته و شاید هم نادرست هستند، پس لازم نیست خیلی به آن‌ها توجه کنید، بهتر است طبق سلیقه خود گل محبوبتان را انتخاب کنید!

انواع گل آنمون

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد تقریبا 120 نوع گل مختلف در دسته آنمون قرار می‌گیرند؛ که با کمی ارفاق می‌توانیم همه را آنمون صدا کنیم. تنوع این گونه‌ها در نوع پیاز و غده اصلی، نوع ریشه، فصل کاشت و رشد سالیانه است.
معمولا دسته گل‌های آنمون در ایران در رنگ‌های قرمز، سفید، زرد، نارنجی و صورتی یافت می شود.
با معرفی گل آنمون به شما، از این لحظه می توانید با دید بازتر این گلها را در دسته گلهای خود جای دهید!

فروشگاه گل‌سِتان باکس لیسیانتوس و آنمون بسیار زیبایی را طراحی کرده است و همانطور که از نام آن مشخص است در آن از این گل زیبا استفاده شده است.

سمی بودن

توجه کنید که آنمون برای حیوانات خانگی بسیار سمی است و در صورت مصرف زیاد، ممکن است باعث مرگ آن‌ها بشود.
همچنین ممکن است از ساقه گیاه ماده‌ای ترشح شود که باعث ایجاد التهابات پوستی شود. پس حتما پس از تماس دست با آن، دست خود را به خوبی بشویید.

روش کاشت

آنمون را در خاک، و در مکانی با نور کافی و خاک زه کشی شده بکارید. اگر آن را در گلدان خریداری کرده‌اید، خاک آن را همیشه مرطوب نگهدارید و در مکانی پرنور قرار دهید.

معطر بودن

گل آنمون عطر کمی دارد، به همین دلیل جزو گیاهان معطر و خوش بو نیست.

موارد مصرف

در گذشته گیاه پزشکان سنتی، از این گل برای درمان سردرد و نقرس استفاده می‌کردند. امروزه به دلیل اینکه همه انواع آن در دمای خاصی سمی هستند از آنمون کمتر در مصارف پزشکی و خوراکی استفاده می‌شود، چون. ولی هنوز در بخش‌هایی از اروپا، از نوع خاصی از آنمون که کوچک‌تر است برای درمان نقرس، دل درد و آسم استفاده می‌شود.
همچنین اگر شکوفه‌های بنفش آنمون را بپزید، رنگ سبز زیبایی به دست می‌آید که می‌توانید برای تزیین تخم‌مرغ‌های هفت سین خود از آن‌ها استفاده کنید.

  • گل ستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی